Samtaler & kommunikasjonsverktøy

Lytteteknikk

Vi skiller mellom aktiv og passiv lytting. Og det er flere måter å opptre aktivt på. Virkelig «å høre etter» krever mye av oppmerksomheten vår, og her får du oppskriften på effektiv lytting og større utbytte av å høre andre snakke

Lytteteknikk Read More »

Spørreteknikk

Det er mange måter å stille spørsmål på, og det er enda flere måter å si ting på som har samme virkning som et spørsmål. Det er ved å spørre at du har mulighet til å få tak i den informasjon som akkurat du trenger for å forstå og komme videre. Gode spørsmål fører ofte

Spørreteknikk Read More »

Coaching

Ledelse handler først og fremst om på best mulig måte å utnytte alle bedriften sine ressurser for å nå mål. Å være tett på og sikre at alle yter høy kvalitet over tid og arbeider med de riktige oppgavene er kritisk viktig i ledelse Å se til at «maskineriet» fungerer og regler og rutiner følges

Coaching Read More »

Innledning samtale

Å innlede til noe betyr oftest at vi bereder grunnen for det som skal komme, det er en slags tidlig fødselshjelp for et budskap. Vi liker at innledning ikke bare er en start, men at vi tar den med videre som en disposisjon å vende tilbake til i gjennomføringen. Her kan du lære om hovedpunktene

Innledning samtale Read More »

Skroll til toppen