Etterleve verdiene våre

Transformasjon

For å lykkes med utvikling må det skje en faktisk endring av atferd. For å komme bedriften sine ambisjoner i møte og nå bedriften sine mål, så må planer, prosedyrer og metoder etterleves ; det nytter lite å vite om, forstå eller være i stand til å utføre alene Mye av forklaringen til at implementering […]

Transformasjon Read More »

Fariseer-modellen

Verdiene er ment å skulle være praktiske verktøy når vi blir utfordret og må gjøre valg. Det finnes knapt noen fasit på hva en bestemt verdi generelt betyr. For at verdier skal ha praktisk nytte må de tolkes inn i den sammenhengen de opptrer. Hva som er en «riktig» tolking bestemmes av om denne tolkingen

Fariseer-modellen Read More »

Den smale sti

De fleste bedrifter har en visjon og noen verdier. Svært få bruker visjonen eller verdiene til noe praktisk fornuftig og får derfor lite eller ikke noe igjen for å ha disse. For å kunne nå visjonen må vi i det daglige oppføre oss i tråd med verdiene våre – å oppføre seg betyr å vise

Den smale sti Read More »

De 3 P-er

Dette er selve basis-modellen for hvordan å lykkes med god kommunikasjon. «Du blir ikke god i å danse vals dersom du ikke kan de 3 grunn-trinnene». Slik er det også med kommunikasjon; så snart du har lært deg de 3 P – er (Profesjonell, Personlig, Privat), er resten bare trening og bevisst arbeid

De 3 P-er Read More »

Skroll til toppen

Nytt Design

6 leksjoner

Start arbeidet med temaet tilbakemeldinger med dette kurset.

Forstå formålet med tilbakemeldinger på arbeidsplassen, hva du bør unngå, og hva du kan oppnå med ditt team. Etter å ha fullført kurset, vil du ha en solid grunnlag for å jobbe med de andre kursene innenfor dette temaet.