Tilbakemeldinger

Tilbakemeldinger

Tilbakemeldinger​ 6 leksjoner Varighet: 45′ Dette er et generelt «tema-kurs» som forteller om hva som er felles for de fleste typer tilbakemeldinger. Dette kan hjelpe oss å forstå hvordan vi selv og andre reagerer på ulike typer tilbakemeldinger, gitt på forskjellige arenaer, slik at vi lykkes med å tilpasse budskap til person og situasjon. Hensikt […]

Tilbakemeldinger Read More »

Spørreteknikk

Det er mange måter å stille spørsmål på, og det er enda flere måter å si ting på som har samme virkning som et spørsmål. Det er ved å spørre at du har mulighet til å få tak i den informasjon som akkurat du trenger for å forstå og komme videre. Gode spørsmål fører ofte

Spørreteknikk Read More »

De 3 P-er

Dette er selve basis-modellen for hvordan å lykkes med god kommunikasjon. «Du blir ikke god i å danse vals dersom du ikke kan de 3 grunn-trinnene». Slik er det også med kommunikasjon; så snart du har lært deg de 3 P – er (Profesjonell, Personlig, Privat), er resten bare trening og bevisst arbeid

De 3 P-er Read More »

Anerkjennelse

Det er en vanlig oppfatning at det stort sett er en glede å gi anerkjennelse. Utfordringen er å gi anerkjennelse på en måte slik at anerkjennelsen gir en positiv opplevelse for den andre parten og slik sett øker motivasjonen. Her er «kokeboken» for å få det til

Anerkjennelse Read More »

Evaluering

Det er naturlig å se evaluering som en del av arbeidet med kontinuerlig forbedring. God evaluering bygger på genuin interesse og forståelse for det eller den som skal evalueres. For å lykkes med veiledning må det ligge en presis evaluering til grunn. Evaluering skjer alltid i forhold til noe; en tydelig referanse

Evaluering Read More »

Skroll til toppen